A vezérigazgató elmondta, hogy Európában, ahol gyártmányai 44 százalékát értékesíti az Audi, tavaly stabilan alakultak az eladások. Bizakodását fejezte ki a várható értékesítéssel kapcsolatban Kínában, ahol több versenytársuk a lassuló gazdasági növekedés miatt kevesebb autót értékesített.
Az Audi a Volkswagen konszern egyik legnagyobb nyereségtermelője, kulcsszerepet tölt be a konszern törekvéseiben a Toyota megelőzésére, a világpiaci vezető szerep megszerzésére.
A BMW tavaly sorban a tízedik évben állt a nemzetközi eladási ranglista élén a prémium kategóriában. Az Audi és a Mercedes-Benz azonban már jócskán lefaragott a BMW előnyéből és az évtized végére remélik, hogy meg is előzik versenytársukat.
Tavaly az Audi 11 százalékkal 1,74 milliós rekordra növelte eladásait és az elmúlt öt évből négyben ért el évi kétszámjegyű százalékos növekedési ütemet.
A vezérigazgató szerint az idén az Audi az A4 limuzin, a Q7 SUV és az R8 sportkocsi élénk keresletére alapozhatja növekedési terveit. A SUV modellek választékát 2016-ban a Q1 és 2020 előtt a Q8 egészíti majd ki. A tavalyi utolsó három hónap kétszámjegyű növekedése után "jó lendülettel indult az idei év is" - mondta, hozzátéve, hogy az oroszországi, a japán és a latin-amerikai kereslet csökkenését bőven ellentételezte az év végéről áthozott rendelések teljesítése.
A vezérigazgató szerint az Audi termelésének mintegy a harmadát felvevő kínai piacon a kereslet továbbra is "magas" és becslése szerint az eladások az idén akár 9 százalékkal is nőhetnek a tavalyi 6,9 százalék után.
A BMW értékesítési igazgatója Ian Robertson viszont a Reuters hírügynökségnek január 9-én adott interjúban a kínai kereslet 2014 negyedik negyedévi "számottevő csökkenéséről" számolt be, ami miatt a nagy modellek, az X5 és a 7-es széria kínai értékesítésének az átgondolására kényszerültek. Rupert Stadler ezzel szemben nem tudta megerősíteni, hogy csökkent volna a nagy Audi modellek kereslete Kínában, hanem elmondása szerint "élesedett a verseny" a kategóriában.
A prémium kategóriás autók legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban az Audi hosszú távon évi 300 ezer autó értékesítését tervezi, miután a 2018-ra kitűzött évi 200 ezres célt már tavaly sikerült kis híján elérnie.
Stadler az interjúban megerősítette az Audi tulajdonában lévő olasz szupersportkocsi-márka, a Lamborghini SUV modelljének további halasztását. Közel három évvel azt követően, hogy a Lamborghini a koncepciót bemutatta Kínában, a gyártás megindítása még mindig a Volkswagen konszern igazgatótanácsának engedélyére vár. Formatervezési, fejlesztési és gyártási területeken "van még némi elvégzendő házi feladatunk" - mondta.
Az Audi tavalyi eredményéről szólva Rupert Stadler "igen tisztességesnek" nevezte azt, de nem bocsátkozott részletekbe. Az Audi március 10-én teszi közzé 2014-es eredményét.