A német autógyártók szenvednek az elektromos járművek iránti gyenge kereslettel, Kínában az erős helyi versennyel, a kínálati szűk keresztmetszettel és a tartósan magas kamatokkal. 

A Mercedes azt várja, hogy 2024 második felében növekedni fog a plug-in hibrid eladások száma: az európai és az amerikai piacon erősebb keresletet lát a hibrid modellek iránt, miközben az elektromos járművek eladása elmarad a várakozásoktól.

Az autógyártó idén 10-11 százalékos korrigált eladási megtérüléssel számol, a korábbi, 10-12 százalékos céltartományhoz képest. Az alacsonyabb kilátások miatt a társaság részvényei 1,4 százalékot estek a pénteki kereskedés elején – kezdte beszámolóját a Reuters.
A nemzetközi hírportál hozzátette, hogy a cég autóipari részlege 10,2 százalékos árbevétel-arányos megtérülést ért el a második negyedévben, miközben korrigált eredménye az elemzői várakozások alatt maradt.

A Mercedes 6 százalékos eladási csökkenésről számolt be az első félévben, az elektromos járművek eladásai pedig 17 százalékkal estek vissza.

„Az összesített eladások és a csúcsértékesítési összetétel továbbra is gyenge" – írták a Citi elemzői ügyféljegyzetükben.
A Mercedes-Benz szerint a gazdasági kilátásokat bizonytalanság jellemezte, egyben hozzátették, hogy javuló a hangulat Európában és az amerikai piacon.
Mindazonáltal óvatosan tekintenek Kínára, ahol erős versenyre számítanak a belépőszintű és az alapmodell-szegmensekben, miközben sikeresen igyekeznek megvédeni vezető pozíciójukat a csúcskategóriás autómodellek terén.
Ola Kaellenius egy konferenciahíváson elmondta a befektetőknek, hogy az autógyártó továbbra is rugalmasan fog eljárni, és a kereslet függvényében fosszilis és elektromos modelleket is kínál majd a fogyasztóknak. Azt mondta azonban, hogy a vállalatnak fel kell vennie a versenyt az elektromos autók piacán Kínában.
„Ez egy olyan verseny, amelyen részt kell venni” – fűzte hozzá Kaellenius.