Pontos számot nem adott meg a vállalat, csupán annyit közölt, hogy a brémai üzemben a több mint 12 ezer munkavállaló nagy részét, a rastattiban pedig a mintegy 6500 dolgozó egy részét érinti az intézkedés.
A héten a mintegy 4700 munkavállalót foglalkoztató kecskeméti Mercedes-gyárban is csökkentették a műszakokat.
Kapcsolódó
A Daimler és más német autógyártók kénytelenek voltak csökkenteni termelésüket az utóbbi hónapokban a gyártáshoz szükséges integrált áramkörök piacán kialakult globális hiány miatt.
A rövidített munkaidő program keretében a kormány részben vagy egészben kifizeti a a munkavállaló bérét arra az időre, amíg a munkavállaló kényszerszabadságon van, vagy részmunkaidőben dolgozik. Ez lehetővé teszi a leépítések elkerülését, így mihelyst a gazdasági feltételek javulnak, a munkavállalókat könnyen vissza lehet helyezni a normális munkarendbe.
Az Audi és a Daimler már áprilisban jelezte, hogy termelésük visszafogására kényszerülnek az elektronikai alkatrészek világpiaci hiánya miatt.
Harald Wilhelm, a Daimler pénzügyi igazgatója április végén közölte, hogy "hol itt, hol ott" leállítják a termelést és részmunkaidős foglalkoztatást vezetnek be. Úgy fogalmazott, hogy a termelésleállások több modellcsaládot is érinthetnek, de elsősorban a prémium kategóriás S-osztályt, amely a sindelfingeni üzemben készül.
A magyar Audi is bejelentette kedden, hogy a félvezetőket tartalmazó alkatrészek hiánya miatt a jövő héten (25. hét) a vállalat járműgyárának legtöbb gyáregysége nem fog termelni.