A szabadalmat a svájci Ethical Coffee Company támadta meg több más vállalat képviseletében. A vállalat kifogása szerint a Nespresso gépek kapszulaperforáló mechanizmusa nem teszi lehetővé az általa készített kapszulák megfelelő kezelését.
A szabadalom érvénytelenítésével az utolsó akadály is elhárult az elől, hogy bárki gyárthasson Nespresso kávéfőző gépekben használható kávékapszulákat.
A konkurenseit szabadalomsértési perekkel sorozatosan megtámadó Nespresso tavaly szeptemberben a francia versenyhatóság nyomására megkönnyítette kávéfőző gépeivel kompatibilis kapszulák gyártását mások számára is.
Jon Cox, a Kepler Cheuvreux piackutató cég elemzője szerint az akadályok elhárulása az utángyártott kapszulák forgalmának rohamos növekedéséhez vezetett. Egyes ilyen kávékapszulák alig feleannyiba kerülnek, mint az eredetiek. Az eladott kapszulákból már minden ötödik másolat a cég felmérése szerint.
A másolatok terjedése nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Nespresso forgalmának növekedési üteme lassult: tavaly 10 százalékra csökkent a korábbi évek 20-30 százalékos üteméről.
Az Euromonitor International piackutató cég 13 milliárd dollárra becsüli az egyadagos kávékapszulák kiskereskedelmi forgalmát 15 százalékos éves növekedési ütemmel, miközben a kávépiac 7 százalékkal bővül.
A Nespresso a svájci Nestlé élelmiszeripari konszern egyik legsikeresebb márkája. A márka tavaly elemzői becslések szerint több mint négymilliárd svájci frank (3,73 milliárd euró) értékesítési árbevételre tett szert.