A Verizon Communications, az Egyesült Államok legnagyobb mobilszolgáltatója 4,4 milliárd dollárért felvásárolja az AOL médiavállalkozást - jelentették be a felek a New York Times tudósítása szerint. A vevő teljes egészében készpénzzel fizet, amit részben trezorjaiból, részben rövid futamidejű hitelből teremt elő.
A részvényenként 50 dolláros ár 17 százalékos prémiumot tartalmaz az AOL hétfői záróárához képest. A hír után 19 százalékkal szállt el a papírok ára a tőzsdén kívüli kereskedésben. A lap értékelése szerint a mai világ mobiltelefon-királya megvásárolta a média egykori királyát. A Verizon folyamatosan bővíti nagy sebességű üzleti internet-hozzáférési ajánlatait és beszállt az online videoszolgáltatásokba is - főként ez utóbbit erősíthetik meg az új szerzeménnyel.
Az AOL elképesztő összeget, 165 milliárd dollárt adott az internetbuborék felfúvódásának csúcsán a Time Warnerért, amelyet azóta a legnagyobb üzleti melléfogások között tartanak számon. A cég a régi szép idők óta néhány kisebb média- és technológiai vállalkozást irányító társasággá zsugorodott. A Verizon közleménye szerint videokínálatát akarja javítani az AOL megszerzésével - a távközlési óriás arra hajt, hogy belátható időn belül az internetes tévézés cézára legyen.
Emellett az AOL-lal megszerzik annak weboldalait, illetve video- és online-hirdetések kezelésére alkalmas technológiáját, továbbá a The Huffington Post nemzetközi információs gyűjtőportált, amelynek látogatottsága szépen nőtt az utóbbi időben. Végül hozzájutnak egy kicsi, de biztos bevételt hozó üzletághoz, az ősöreg betárcsázásos internet-szolgáltatáshoz, amelyre a gyors adathálózatoktól távol lévő ügyfelek fizetnek elő.