Nyilvánosságra hozta merész tervét a német Daimler AG, amely szerint már tíz év múlva piacra dobná első önmagát vezető teherautóját. A Mercedes-Benz Future Truck 2025 koncepció nem más, mint a víziónk arról, hogyan alakul át a fuvarozás a következő tíz évben - mondta Wolfgang Bernhard, a Daimler teherautó- és buszdivíziójának vezetője a CNBC-nek.
A sofőr nélküli teherautók hatékonyabbá teszik a szállítást, biztonságosabbá a közlekedést, csökkentik a járművek fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását - állítja a vállalat közleményében. Az automata teherautó megalkotásával be fogjuk bizonyítani, hogy ez a technológia nem csupán a személyautókon alkalmazható, hanem jóval nagyobb járműveken is - fejtegette Bernhard.
Nagy pénz van benne
Ha a terv megvalósul, akkor az önmagukat vezető teherautók a hasonló személyautókkal együtt jelenhetnek meg az utakon. Az utóbbiak néhány hónappal korábban kerültek a média érdeklődésének középpontjába, amikor a Google bemutatta önmagát vezető - kormány, illetve gáz- és fékpedál nélküli - autójának prototípusát. Ahhoz persze, hogy ez a technológia megjelenhessen az utakon, módosítani kell a közlekedési szabályokat, ám Bernhard biztos benne, hogy ez néhány éven belül megtörténik.
A vezető nélküli autók piacának értéke 87 milliárd dollár lehet 2030-ban - állította a Lux Research piackutató intézet egy korábbi elemzésében. Ezt a becslést azonban megszorításokkal készítették, csak az olyan új technikai megoldásokat vették figyelembe, mint a forgalmi helyzethez alkalmazkodó vezetésasszisztens vagy a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerek. A becslésnél abból indultak ki, hogy 2030-ban még lesznek teljesen önálló járművek az utakon.