Ezt a célt szolgálja az is, hogy Budapesten bázist nyitnak, és új hosszú távú járatokat indítanak New Yorkba és Chicagóba. Úgy vélte, nagyon nagy potenciál van a közép-európai piacban - idézi az igazgatót az MTI.
A LOT egyelőre nem vizsgálja annak a lehetőségét, hogy más légitársaságok hosszú távú járataihoz üzemeltessenek úgynevezett ráhordó járatokat, mivel a LOT önmagában 30 százalékkal növeli az utasforgalmát, ezt az igénybővülést kell kiszolgálniuk - mondta.
Egyelőre nem tervezik, hogy további közép-európai országban bázist nyitnak.
Véleménye szerint a légitársaságok számára Európa-szerte egyenlő feltételeket kell biztosítani, különben soha nem lesz kiegyenlített küzdelem az utasokért. Úgy vélte, meg kellene vizsgálni a közvetlen és közvetett állami támogatások hatását a légi piacra, mert fair szabályok nélkül egészséges növekedés sem várható Európában.
Emlékeztetett arra, hogy az olasz Alitalia többször is kapott több százmillió euró állami támogatást, mégis tovább üzemelhetett, míg a Malévet részben emiatt le kellett állítani 2012-ben. A LOT-nak pedig jelentősen vissza kellett vágnia járathálózatát az állami pénzekért cserébe.