A Unilever a dél-koreai szépségipari termékek iránti egyre növekvő ázsiai keresletre kíván a felvásárlással reagálni - írja az MTI.
Az akvizíció legnagyobb nyertese a Goldman Sachs és a Bain Capital lehet, ők szerezték meg ugyanis tavaly nyáron a Carver Korea mintegy 60 százalékát 420 millió euróért.
A felvásárlással a Unilever a kozmetikai üzletágának erősítését célozza, ugyanakkor a konszern gyengélkedő margarinüzletágára egyre kevesebb hangsúlyt fektet.
A dél-koreai kozmetikai termékek exportja jelentősen emelkedik, a Carver a tavalyi évet mintegy 137 millió euró nyereséggel zárta. A felvásárlást még az illetékes szerveknek is engedélyezni kell.
A Unilever az amerikai Procter & Gamble után a világ második legnagyobb márkás fogyasztásicikk-gyártója. Magyarországon az Unilever Magyarország Kft. révén van jelen a vállalat, és több mint 1700 embert foglalkoztat.
Vezető élelmiszermárkái közé tartozik egyebek között a Magnum, a Lipton és a Knorr, illetve a brit-holland cég gyártja a Dove, Axe és Domestos termékeket is.
Képünk illusztráció, forrás: Pixabay