Az akár 250 ezer euróba is kerülő Ferrari modellekből az eladások tavaly 56 százalékkal, 248 példányra esetek vissza az olasz autóipari szövetség, a Federauto adatai szerint. A Maserati 72 százalékkal kevesebb, 115 autót adott el tavaly Olaszországban, míg a Lamborghini 16,6 százalékkal kevesebbet, 60 autót. Filippo Pavan Bernacchi, a Federauto elnöke a magas adókkal magyarázta a Reuters hírügynökségnek adott interjúban az olaszországi autóeladások tavalyi visszaesését. "A piacot az autók vásárlását, birtoklását és használatát sújtó, ha ugyan nem kriminalizáló súlyos adók terhelik".
Olaszországban tavaly az autópiaci forgalom elsősorban az euróövezeti adósságszolgálati válság miatt bevezetett költségvetési megszorító intézkedések hatására 19,9 százalékkal, 1,4 millióra csökkent, ami 1979 óta a legalacsonyabb érték.
Az Alfa Romeo eladásai egynegyedével csökkentek tavaly 45 ezer autóra. A felső kategóriás külföldi márkák eladása is visszaesett, az Audi és a BMW forgalma például 16 százalékkal. A középkategóriás típusok sem kerülték el a visszaesést, a Ford eladásai egyharmadával, a Fiat eladásai pedig 19 százalékkal csökkentek. A Fiat tavaly 295 ezer autót értékesített Olaszországban.
Az autóeladások más európai országokban is visszaesetek tavaly, Spanyolországban például 13,4 százalékkal, Franciaországban pedig 14 százalékkal 15 éve a legalacsonyabb szintre, 1,9 millióra.