Louis Vuitton, az LVMH-divatcikkgyártó csoport vezető márkája emeli árait a világ minden piacán részben a gyártási, részben a szállítási költségek növekedésére hivatkozva - adta hírül a brit Retail Gazette kiskereskedelmi magazin a Reutersre hivatkozva. A világ egyik legnagyobb luxusmárkája lesz az első, amely az ágazatban emeli az árait idén profitja védelme érdekében.
A drágulás a Louis Vuitton minden boltját érinteni fogja a világ minden táján, a bőrtermékektől a kiegészítőkön át a parfümökig minden termékre ki fog terjedni. A cég szóvivője az áremelés nagyságáról nem beszélt, csak annyit árult el, hogy az termékenként változó lesz. Ez attól függ, hogyan érinti az egyes árucikkeket az alapanyagok és a szállítás drágulása.
A kínai közösségi médiában egyes bloggerek máris jelezték, hogy a kézitáskák egyes fajtái 20 százalékkal fognak drágulni, ám azt nem árulták el, hogy milyen források suttogták ezt a fülükbe. A luxuspiacot követő PurseBop internetes portál olyan spekulációkat idézett, amelyek szerint 4-18 százalék közötti áremelések várhatók.
A luxuscikkek gyártóit nem vitte padlóra a koronavírus-járványhoz kapcsolódó gazdasági válság, a kormányok pénzszórásának köszönhetően még új fogyasztókat is találtak. Részben ez tette lehetővé, hogy például a Chanel egyes kézitáskái árát 60 százalékkal emelje a 2019-es szinthez képest.