A moszkvai metró, a világ egyik legnagyobb és legforgalmasabb földalatti hálózatának legújabb állomása, immár a 200., a vörös vonal legdélibb megállója, amely egy újabb hatalmas lakótelepet kapcsol a város vérkeringésébe.
Az orosz főváros metrója 2014-ben 2,4 milliárd utast szállított - történelmének 80 éve alatt pedig 145 milliárdot. A The Moscow Times szerint ez a hálózat tartja a világcsúcsot pontosság tekintetében, amely 99,99 százalékos. Csúcsidőben a szerelvények 90 másodpercenként követik egymást. A 2 megállót végigjárni felér egy múzeumlátogatással, 44 a kulturális örökség listáján szerepel, a szovjet korszak művészetét mutatják be.
A moszkvai metró építését 1931-ben kezdték meg, az első 13 megállót 1935. május 15-én nyitották meg. A megállók állítólag az 1931-ben lebontott az Üdvözítő Krisztus moszkvai katedrálisának márványából épültek. A világháború alatt óvóhelyként szolgált fél millió moszkvainak, akiknek a vagonok szolgáltak hálóhelyül. Építése a harcok alatt sem állt le, hét új állomás készült el, míg a felszínen folytak a csaták. Egy legenda szerint a metró körgyűrűje - ami az eredeti tervekben nem szerepelt - közvetlenül Sztálinnak köszönhető. Egy tanácskozások a szovjet vezér kávéscsészéjét a tervezett vonalak térképére tette, csinos barna kört hagyva rajta a városközpont körül - s ha már ott volt, megépítették.