Az Apple az idén az eredeti 100 millió helyett 88 millió iPad és iPad Mini eladására számít. Ezen belül az iPad Mini értékesítési előirányzatát 40 millióról 55 millióra növelte, az iPad-eladásokat pedig 60 millióról 33 millióra csökkentette. Az Apple eredetileg arra számított, hogy az iPad-eladások messze meghaladják majd az iPad Mini eladásokat. Az iPad Mini azonban átlagosan 170 dollárral kerül kevesebbe nagyobb testvérénél, és az Apple vezetőinek korábbi kijelentései szerint nyereségtartalma elmarad a vállalat termékeinek átlagától.
Az iPad Mini részarányának növekedése az eladásokban ezért hátrányosan érintheti az Apple értékesítési árbevételének alakulását. Ez azonban még mindig jobb megoldás számára, mint az, ha az Apple egyáltalán nem árulná az iPad Minit, mert akkor a teljes kategóriát az Amazon, a Google, a Samsung és társai "vinnék el".
Az iPad-eladások súlypontjának változása hatással lehet az Apple beszállítóira is. Az iPad-képernyő beszállítói, az LG Display és a Radiant Opto-Electronics veszteséget szenvedhetnek el emiatt, míg az iPad Mini képernyőjének beszállítói, az AU Optronics (AUO) és a Coretronic forgalmuk növekedésére számíthatnak.