A Harley-Davidson motorkerékpár-gyártó vállalat 258,9 millió dollár nyereséget ért el a második negyedévben 1,77 milliárd dollár konszolidált értékesítési árbevétel után, alacsonyabbat a 2016 második negyedévi 280,4 millió dollár nyereségnél és 1,86 milliárd dollár árbevételnél.
Az egy részvényre jutó nyereség 4,5 százalékkal 1,48 dollárra csökkent 1,55 dollárról. (Az első negyedévben még gyarapodásról számoltak be.)
A motorkerékpárok értékesítéséből befolyt bevétel 1,577 milliárd dollárra csökkent az idei második negyedévben a tavalyi második negyedévi 1,67 milliárd dollárról. A Harley-Davidson 81 ezer motorkerékpárt értékesített a negyedév folyamán, 6,7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 87 ezernél. Az Egyesült Államokban 9,3 százalékkal, külföldön 2,3 százalékkal kevesebb motorkerékpárt értékesített a cég.
Az első fél évben 153 ezer motorkerékpárt adott el a cég, míg a tavalyi azonos időszakban 171 ezret. Az idén 241-246 ezer motorkerékpárt tervez értékesíteni a cég, 6-8 százalékkal kevesebbet, mint tavaly - írja az MTI.
A cég hosszú távú stratégiáját a rajongótábora új generációjának kifejlesztett modellekre építi - mondta Matt Levatich, a cég vezérigazgatója.
A Harley-Davidson a nyáron mutatja be a 2018-as modellév új képviselőit.