Szeptember végén indul a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer, megvalósítója a Nemzeti Mobilfizetési Zrt., amely kizárólag közszolgáltatások mobilfizetéssel történő elérésének biztosításával foglalkozik. Ez pedig a cég szerint kizárólag egységes platformon (ezt a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. nyújtja) keresztül biztosítható annak érdekében, hogy a különféle közszolgáltatásokat valóban könnyen és biztonságosan, és az eddig megszokott módokon is igénybe vehessék az ügyfelek a mobilfizetéssel - fogalmazott Börzsei Tibor, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.
A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer, illetve a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. legfontosabb és első számú feladata a közlekedéshez kapcsolódó közszolgáltatások mobilfizetéssel történő igénybe vételének biztosítása. A rendszer elindulásától biztosítja a parkolás és az autópálya-használat mobilfizetését. A következő fejlesztési fázisban, 2014-2017-ben a többi közlekedési közszolgáltatás, tehát a városi, helyközi és vasúti közösségi közlekedés szolgáltatásai is elérhetőek lesznek a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül. Börzsei azt is elmondta, hogy partnereikkel, a mobilfizetési piac jelenlegi és leendő szereplőivel közösen hajtják végre a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer innovációját. Közös céljuk, hogy a jelenlegi közösségi közszolgáltatások mobilfizetési költségei ne növekedjenek.
A fejlesztési tárca ennek kapcsán korábban azt közölte, hogy minden közszolgáltató köteles lesz az országosan egységes rendszert igénybe venni, szolgáltatásainak mobil értékesítéséhez. A kizárólagos állami tulajdonú Nemzeti Mobil Fizetési Zrt. a díjbevételeiből fedezi működési költségeit. Az ügyfél - az igénybe vett szolgáltatáson felül, a már működő rendszerekhez hasonlóan - kényelmi díjat fizet. E díj mértéke - szolgáltatástól függően - 50-100 forint lesz. Ez alacsonyabb a mai szolgáltatók áraitól - áll a közleményben. A jelenleg üzemelő rendszerek többsége az új állami platformra támaszkodva, annak viszonteladójaként működhet majd.