A csoport 557 605 autót értékesített az első negyedévben, 5,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, ami új első negyedévi eladási rekord. Értékesítési árbevétele azonban a kedvezőtlen devizaárfolyam-hatásoknak köszönhetően 0,3 százalékkal 20,853 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbi 20,917 milliárd euróról.
A BMW adó és kamatfizetés előtti (EBIT) eredménye 2,5 százalékkal 2,457 milliárd euróra csökkent. Adózás előtti eredménye 4,4 százalékkal emelkedett és 2,368 milliárd euróval új rekordot ért el. A nettó nyereség tekintetében pedig történetének legjobb első negyedévét zárta a csoport: a 2015 első negyedévinél 8,2 százalékkal magasabb, 1,641 milliárd eurós profitra tett szert.
A BMW csoport autóipari üzletágának 18,814 milliárd euró értékesítési árbevétele 0,4 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Az EBIT 1,7 százalékkal 1,763 milliárd euróra csökkent, a bevételarányos jövedelmezőség pedig 9,4 százalékra csökkent 9,5 százalékról, de megmaradt a 8-10 százalékos célsáv felső felében. Az üzletág adó előtti eredménye 6,1 százalékkal 1,734 milliárd euróra nőtt.
Mindegyik piac húzott
A csoport BMW márkájú modellekből 6,0 százalékkal többet értékesített az idén mint a tavalyi első negyedévben, 478 ezret, ami szintén rekord. A MINI 78 ezres első negyedévi értékesítése 5,4 százalékkal magasabb a tavalyinál és szintén rekord.
Európában 9,5 százalékkal több autót értékesített a BMW, összesen 257 ezret. Egyes piacain kétszámjegyű volt a százalékos növekedés, Nagy-Britanniában 10,5 százalékos, Franciaországban 10,7 százalékos, Olaszországban pedig 11,5 százalékos.
Ázsiában 9,9 százalékkal 183 ezerre növelte eladásait a BMW az első negyedévben, ezen belül Kínában 10,5 százalékkal 127 ezerre. Az amerikai kontinensen 8,7 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 10,8 százalékkal csökkentek a BMW eladásai az első negyedévben.
A motorkerékpár üzletág szintén eladási rekordot ért el az első negyedévben 33 ezer, az egy évvel korábbinál 7,7 százalékkal több motorkerékpár értékesítésével. Az üzletág bevétele 2,6 százalékkal 582 millió euróra emelkedett, az EBIT viszont 18,3 százalékkal, az adó előtti eredmény 17,5 százalékkal csökkent.