A három autógyár egyenlő tulajdoni arányban részesedik a térkép és navigációs szolgáltatásban. A Nokia részletes térképeken alapuló HERE navigációs szoftverét az autógyárak az önállóan tájékozódó, autonóm módon közlekedő járművek kifejlesztéséhez kívánják felhasználni.
A Nokia HERE szolgáltatása "kulcsszerepet játszik majd a mobilitás digitális forradalmában" - mondta Harald Krüger, a BMW vezérigazgatója. Dieter Zetsche, a Daimler vezérigazgatója szerint pedig a Nokia nagypontosságú digitális térkép szoftvere fontos építőeleme lesz a jövő mobilitásának.
Az üzlet lezárására a szükséges versenyhatósági engedélyek birtokában 2016 elején kerülhet sor.
A Nokia a továbbiakban mobil távközlési berendezés gyártó üzletágára és konkurense, az Alcatel-Lucent akvizíciójára kívánja összpontosítani tevékenységét.
A mintegy 6,5 ezer embert foglalkoztató berlini székhelyű Nokia HERE az idei első félévben 552 millió euró forgalom mellett 28 millió euró üzleti eredményre tett szert. A Nokia HERE az új tulajdonos alatt is megőrzi önállóságát és más autógyárakat is ellát termékével.
Legolvasottabb
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Orbán Viktor nem akar kártérítési rendszert, hiába a rémisztő botrány a Covid-vakcinák mellékhatási körül
Rekordot dönthetnek az amerikai beruházások: három nagy cég döntött Magyarország mellett
Putyin: Európa fejébe ültetik a háborús pánikot
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni