A Netflix ugyan mindig feldobja az aktuális népszerűségi listát, de megesik, hogy Magyarországon a hátunk közepére sem kívánjuk azt, amiért máshol megőrülnek az emberek. Minden idők, világszerte legnézettebb 5 sorozata sorrendben a Netflixen: a Squid Game, a Stranger Things, a Wednesday, a Jeffrey Dahmer sztori és a Nagy pénzrablás. Az Ynsight Research kutatócsapata utánajárt a neten fellelhető véleményeket elemezve, hogyan reagáltak a hazai nézők a TOP 5-ösre.
„A megjelenések trendjén látható, hogy az elmúlt másfél évben a magyarok előszeretettel beszélgettek kedvenc Netflix-sorozataikról a neten” - emelte ki Csiby Fruzsina, az Ynsight közösségi médiaszakértője, a kutatás vezetője. A szakember szerint a legnépszerűbb hazai streaming platform Top 5 sorozatát rengetegszer, közel 21 ezer alkalommal emlegették itthon.
A Wednesday lett az abszolút közönségkedvenc
„A megjelenések hangulatát és a kommentek számát tekintve is a Wendesday lett itthon a legnépszerűbb sorozat, hiába végzett világszerte a harmadik helyen” – fejtette ki Csiby Fruzsina. A szériát ráadásul nem csak kibeszélték a felhasználók, hanem egyenesen ráálltak a Wednesday Addams-es tartalmak gyártására. Jenna Ortega ikonikus táncából TikTok trend lett, valamint a rajongók sorra készítettek magukról „Addams family vibes” típusú tartalmakat.
Érdekesség azonban, hogy a globálisan világelső Squid Game itthon a negyedik helyre szorult, A nagy pénzrablás viszont harmadik helyezettként összességében jobban teljesített, mint a világranglistán. Ez utóbbi esetében élénk beszélgetés alakult ki a Gattyán György-féle Megoldás Mozgalom kampánya idején, amikor tavaly márciusban a sorozatból jól ismert maszkot és piros pulcsit viselő alakok jelentek meg az ország különböző pontjain, a pártot hirdetve.
A sorozatokat a Twitteren szeretjük megvitatni
Bár itthon általában a Facebook tölti be az elsőszámú közösségi média szerepét, a felhasználók ott leginkább a már megjelent hírekre szoktak reagálni. A Netflix öt legnépszerűbb sorozatáról viszont a Twitter felületén zajlott leginkább a diskurzus. A második legtöbb megjelenést a különböző hírportálok és filmes blogok felületein jelentek meg. A legnépszerűbb tartalmak főleg a Nyerd meg az életed (Squid Game) sorozathoz kapcsolódtak, amelyekben a vloggerek saját vetélkedőt rendeztek ennek mintájára, vagy pedig Minecraftban alkották újra a látottakat.