A második negyedévben 10 százalékkal 530 millió euróra (159 milliárd forint) nőtt a Deutsche Telekom nettó nyeresége - közölte a német távközlési konszern, a Magyar Telekom legnagyobb részvényese csütörtökön. A Dow Jones által megkérdezett elemzők 770 millió eurót vártak.
Az árbevétel, részben az amerikai MetroPCS Communications Inc. akvizíciójának köszönhetően 5,4 százalékkal 15,16 milliárd euróra emelkedett. A második negyedévben a DT csoportszinten 1,38 millióval növelte előfizetőinek a számát, ebből Amerikában 688 ezerrel, Németországban pedig 434 ezerrel. A kamat, adó, amortizáció és értékcsökkenés leírása előtti (EBITDA) eredmény a második negyedévben a Reuters hírügynökség által elemzők körében végzett felmérés átlagával megegyező 4,4 milliárd dollár lett, 6 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál.
Az idei évre a DT a korábbi prognózisában jelzett 18 milliárd euró helyett 17,5 milliárd eurós EBITDA elérésével számol, ami kevesebb a Reuters felmérésében szereplő 17,6 milliárd eurós legpesszimistább előrejelzésnél is.
A Deutsche Telekom 2012-ben 18 milliárd euró EBITDA eredményre tett szert még a MetroPCS mérlegének konszolidálása nélkül. A DT előfizetői bázisának növelése érdekében fokozta marketing kiadásait a második negyedévben. Idei éves cash-flow előrejelzését ezért elsősorban az amerikai előfizetői bázis növelésének költségei miatt a korábbi 5 milliárd euróról 4,5 milliárd euróra csökkentette.
Az amerikai MetroPCS Communications Inc. májusi akvizíciójával a DT 688 ezerrel növelte a T-Mobile USA, a negyedik legnagyobb amerikai mobilszolgáltató előfizetői bázisát a második negyedévben, amihez az iPhone értékesítésének áprilisi megkezdése és új előfizetői csomagok bevezetése is hozzájárult.
A DT évek óta első alkalommal tudta növelni előfizetőinek a számát az Egyesült Államokban. Várakozásai szerint a második félévben további 500-700 ezerrel növeli a bázist és ezzel együtt a teljes évben 1,0-1,2 millió új előfizetőre tesz majd szert.
A 2012-es második negyedévben a T-Mobile USA 557 ezer előfizetőt veszített, az év egészében pedig 1,8 milliót. Összehasonlításképpen a Verizon Wireless tavaly több mint 5 millió új előfizetőre tett szert.
A T-Mobile USA forgalma a MetroPCS-akvizíciónak köszönhetően 6,23 milliárd dollárra emelkedett a második negyedévben az egy évvel korábbi 4,68 milliárd dollárról, EBITDA eredménye 10 százalékkal 1,2 milliárd dollárra csökkent, vesztesége pedig 16 millió dollárra zsugorodott az egy évvel korábbi 107 millió dollárról.