Kínában visszaestek a Nissan eladásai a gazdasági növekedés lassulása miatt, illetve azért, mert a kínai fogyasztók kevésbé szívesen vesznek japán termékeket. A kínai visszaesést ellensúlyozta, hogy az Egyesült Államokban új rekordot döntött az eladott autóik száma az erős fogyasztói vásárlási kedv és a csökkenő üzemanyagárak miatt.
A Nissan üzemi eredménye 2014. július-szeptemberében 139,34 milliárd jen volt, a Thomson Reuters által megkérdezett elemzők átlagosan 130,67 milliárd jenes eredményre számítottak a tavalyi harmadik negyedéves 135,94 milliárd jen után.
Az autógyártót segítette a japán jen árfolyamának gyengülése az amerikai dollárral szemben, mert így a külföldi bevételei jenben elszámolva többet értek. Az előző pénzügyi évben a dollár átlagos árfolyama 100 jen volt, a napokban azonban már elérte a 113 jent.
Az árfolyamváltozások összesítve 17 milliárd jennel növelték a Nissan üzemi eredményét az idei második és harmadik negyedévben. Az öt legnagyobb japán autógyártó közül azonban a Nissannál volt arányaiban a legkisebb hatása az árfolyamváltozásnak, mert a Nissannak van a legtöbb gyára külföldön.
A 2014-2015-ös pénzügyi évben a Nissan 5,45 millió autót szeretne eladni, korábbi előrejelzésében még 5,65 milliós célszám volt, de még a csökkentett adat is nagyobb, mint az előző pénzügyi év 5,19 millió darabos eladási statisztikája.