A brit-holland fogyasztásicikk-gyártó csütörtökön közölte, hogy az első fél évben nettó nyeresége 2,51 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 2,49 milliárd euróról. Ugyanakkor az árbevétel a kedvezőtlen árfolyamhatások miatt 2,6 százalékkal 26,3 milliárd euróra csökkent.
A feltörekvő térségekben, a Unilever fő értékesítési területén 8 százalékkal nőttek az eladások, míg Észak-Amerikában csak 0,7 százalékkal, Európában pedig csupán 0,1 százalékkal bővült az értékesítés.
A testápolási cikkek forgalma 5,7 százalékkal nőtt, mert mind az árszint, mind az értékesítés volumene emelkedett. Az élelmiszer üzletágban csökkent az eladások volumene, de ezt ellensúlyozta az áremelkedés.
A Unilever az amerikai Procter & Gamble után a világ második legnagyobb márkás fogyasztásicikk-gyártója, közel 174 ezer embert foglalkoztat világszerte.
Magyarországon a cég az Unilever Magyarország Kft. révén három gyártóüzemmel van jelen és több mint 1700 embert foglalkoztat. Nettó árbevétele 2014-ben 83 milliárd forint volt.