A Hyundai Motor Co., a legnagyobb dél-koreai autógyár a második negyedévben értékesítési árbevétele 9,1 százalékos növekedése mellett működési eredményét 30 százalékkal, nettó nyereségét pedig 23 százalékkal növelte új modellek bemutatásával megnövekedett eladásainak, valamint a bevétel szempontjából kedvező devizaárfolyam-hatásoknak köszönhetően.
A júniussal zárt második negyedévben a Hyundai Motor 26,9 ezer milliárd won értékesítési árbevétel mellett 1,24 ezer milliárd won működési eredményt és 999 milliárd won (757 millió euró) nettó nyereséget ért el.
Az amerikai-kínai kereskedelmi kapcsolatok romlása miatt csökkentek ugyan a Hyundai kínai eladásai, a won árfolyamának a dollárral szembeni gyengülése és az amerikai eladások növekedése azonban több mint ellentételezte ennek a hatását. Kínában az eladások 8,2 százalékkal 159 ezerre csökkentek a második negyedévben, az Egyesült Államokban viszont 2,9 százalékkal 192 ezerre nőttek. Nagy sikernek bizonyult az új SUV modell, a Palisade és az új Sonata limuzin bemutatása is a belföldi piacon, ami fellendítette a Hyundai eladásait.
A dél-koreai won árfolyama történelmi mélypontra, 1165,91-es dollárjegyzésre csökkent a második negyedévben, szemben a 2018 második negyedévi 1078,57-es átlaggal. A won árfolyamának csökkenése egyrészt versenyképesebbé tette a Hyundai autókat a külföldi piacokon, másrészt megnövelte a cég exportbevételét.
Az év hátra lévő részére a Hyundai eladásainak növelésére összpontosítja erőfeszítéseit az Egyesült Államokban és olyan fejlődő piacokon mint India. Kínában azonban továbbra is lanyha forgalomra számít a Hyundai.
Az Egyesült Államokban 5,2 százalékos piaci részesedést tűzött ki célul a Hyundai évi 860 ezer autó eladásával 2023-ra. Az amerikai eladásain belül a SUV modellek részarányát 67 százalékra tervezi emelni a jelenlegi 51 százalékról. A január-júniusi periódusban 343 ezer autót adott el a Hyundai az Egyesült Államokban, 2,5 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
Az év első felében a Hyundai 27 százalékkal 1,95 ezer milliárd wonra növelte nyereségét, működési eredményét 26 százalékkal emelte meg 2,06 ezer milliárd wonra, értékesítési árbevétele pedig 8,1 százalékkal 50,9 ezer milliárd wonra ment fel.
Az év első hat hónapjában a Hyundai 2,210 millió autót értékesített világszerte, szemben az egy évvel korábbi 2,195 millióval. Az év első felében a Hyundai 4,68 milliós éves eladási tervének 47 százalékát teljesítette.