A múlt pénteki versenyt egész hetes képzés előzte meg, ahol az üzleti világban már bizonyított módszertanok segítségével fejlesztették társadalomjobbító elképzelésüket a résztvevők, valamint marketing, értékesítési tanácsokat is kaptak. A kiválasztott tíz legjobb, nemzetközi zsűri előtt prezentálta ötletét, vállalkozását, melyből az SAP szerint a következőt hármat díjaztak:
- HOPLA (Suela Kocibellinj, Albánia): felesleges ruhákat hasznosít újra a rászorulók, különösen az édesanyák számára;
- UrbiGo (Anja Carapic, Szerbia): az étkezési célú zöldség,-növénytermesztést kívánja meghonosítani, elterjeszteni a nagyvárosi lakásokban, okos eszközök bevetésével;
- Transfer Station (Eva Dudova, Csehország): jótékonysági boltot és közösségi teret üzemeltetnek úgy, hogy hajléktalanokat foglalkoztatnak részmunkaidőben.
A három nyertes az egyik vezető európai társadalmi ügynökség inkubátorközpontjában, a Social Impact Lab berlini irodájában dolgozhat tovább.
A szervezők, az SAP szoftvercég és a Social Impact célja a startery verseny megrendezésével az, hogy a társadalmi vállalkozások fenntartható módon, üzleti alapon tudjanak működni, amihez elengedhetetlen, hogy haladjanak a korral és minél szélesebb körben elérhetővé váljon a termékük. Ezért volt örömteli a szervezők képviselőinek, hogy a legtöbb versenyző a digitális érát kihasználva applikációkkal és online hozzáféréssel, a modern közösségi igényekre is gondolva egészítette ki ötleteit.