Információk szerint az Apple az okosszemüvegek piacára való belépéssel kacérkodik, ha a projekt megvalósul, versenytársat kapnának a Meta Platforms hasonló eszközei.
Az Atlas nevezetű projekt egyelőre nagyon kezdetleges szinten áll, a hírt megszellőztető Bloomberg annyit írt, hogy jelenleg az alkalmazottaktól gyűjtenek be visszajelzéseket az okosszemüvegekkel kapcsolatban. A Cupertinói központban keresnek résztvevőket egy felhasználói tanulmányhoz, amely során a már a piacra bevezetett okosszemüvegeket vennék górcső alá.
A módszer nem új, amikor az Apple új termékkört tervez bevezetni, vagy azt elemzi, érdemes-e egy új piacon megjelennie, gyakran fókuszcsoportok segítségével igyekszik kideríteni, mi tetszik az embereknek az adott termékekben. Ezeket a csoportokat azonban nem vásárlókból, hanem az alkalmazottakból állítják össze, így kerülendő el, hogy a terveikről a nyilvánosság és a konkurensek idő előtt tudomást szerezzenek. A kutatás lezárultával az Apple választ kaphat arra, milyen funkciókat lehet érdemes a saját szemüvegébe beépíteni. A végső cél egy olyan, akár egész nap viselhető eszköz megalkotása, amivel helyettesíthetők az iPhone telefonok.
Az igyekezet érthető, a konkurens Meta, 299 dolláros, AR-nek nem tekinthető Wayfarer nevű eszköze ugyanis favorit a piacon, amellyel a felhasználók fogadhatnak hívásokat, videókat készíthetnek és beszélgethetnek a mesterséges intelligencia asszisztenssel. A hírek szerint ehhez hasonló lenne az Atlas.
A Bloomberg kérdésére az Apple nem kívánt nyilatkozni a projektről.