Utolsó útjára indul Szardíniából Rómába az Alitalia olasz légitársaság személyszállító gépe, pontot téve egy 75 éves vállalat történetére. A második világháború után felívelő olasz gazdaság egyik szimbólumaként tekintettek rá, de az elmúlt időszak már nem kedvezett a társaságnak - írja a Wall Street Journal nyomán a 444.hu.
Már a világjárvány berobbanása előtt is számos problémával küszködtek: 2017-óta csak az olasz állam közbenjárásának köszönhetően léteztek még, mivel az elmúlt két évtizedben folyamatos veszteséget termeltek. Az elmúlt három évben közel tízmilliárd eurós tőkeinjekcióval segítették a céget.
Kapcsolódó
Emellett komoly fennakadásokat okoztak a rendszeres sztrájkok is, még ezen a héten is több száz járatot töröltek az alkalmazottak munkabeszüntetése miatt. A lap szerint az egyik fő probléma mégis az volt, hogy soha nem tudtak alkalmazkodni a légi közlekedés deregulációjához, amely a nagy társaságok és fapadosok létrejöttéhez vezetett.
A koronavírus okozta utazási korlátozások azonban még mélyebbre taszították a társaságot, Mario Draghi miniszterelnök most viszont már nem volt hajlandó a cég segítségére sietni. Az állam ugyanakkor átveszi az Alitalia eszközkészletének egy részét : 720 millió eurós állami befektetéssel indul el pénteken a száz százalékos állami kézben lévő Italia Trasporto Aereo (ITA), ami 52 repülőgépet, illetve a legtöbb reptéri kikötési lehetőséget vett át az Alitaliától.
Az Alitalia márkát eközben megpróbálták elárverezni, de senkinek nem kellett a 290 millió eurós kikiáltási áron. Az ITA vezetése jelezte, hogy szívesen vitték volna a márkanevet is, de ennek az összegnek maximum a felét fizették volna ki érte.