A kezdetek kezdetén többek között azzal próbálták meggyőzni a kétkedőket, hogy a streaming korszaka a hagyományos televíziózással szemben azért is nagyon előnyös lesz, mert ami egyszer egy online platformra felkerült, az onnan többé nem tűnik el.
Ehhez képest a gyakorlat némileg más képet mutat: a Variety által bemutatott vizsgálat annak járt utána, hogy az ígéretekből, majd a nyomán megfogalmazott kritikákból valójában mi igaz.
A Variety Intelligence Platform (VIP+) és a Luminate közös adatelemzése a 2020. és 2023. augusztus 8. között online feltöltött, illetve törölt tartalmakat monitorozta.
Többek között kiderült, hogy a főbb streaming szolgáltatók (Netflix, Hulu, Disney+, Amazon Prime Video, HBO Max, Apple TV+, Peacock, Paramount+) összesített átlagos törlési aránya 12,2 százalék volt a vizsgált időszakban.
Csupán néhány példát említve: a Warner Bros. Discovery tulajdonában lévő Max (korábban HBO Max) számolt le a legradikálisabban a saját műsoraival, összesen 26,9 százalékos arányban töröltek tartalmakat. A nagy arányú selejtezés oka az HBO Max és a Warner Bros. Discovery 2022-ben lezárult fúziójában keresendő.
Ennek jegyében, a költségcsökkentés érdekében többek között gyerekműsorok sorát selejtezték le, ám a tisztogatást az HBO saját gyártású sorozatai sem úszták meg. A Westworld-öt például négy évad után 2022 novemberében „kapcsolták le.”
Az itthon is népszerű Netflixet az említett időszakban ehhez képest mindössze 10,2 százalékos törlési rátával dolgozott. Ugyanakkor a streaming oldal évről-évre csökkenti ezt az arányt, megóvva a tartalmakat.
A legalacsonyabb törlési arány a vizsgált platformok közül az Apple TV-re volt jellemző, mindössze 4,9 százalék.
A jelentés mindeközben azt az összefüggést is feltárta, hogy a streaming platformok többnyire azokat a sorozatokat vették le a műsorról, amelyek egynél több évadot nem éltek meg, és/vagy már jó hosszú ideje szerepeltek a kínálatban.
Visszamennek a színészek forgatni, véget ér a történelmi sztrájk
Hollywoodban a színészek szakszervezete előzetes megállapodást kötött a tévéstúdiókat képviselő Mozgókép- és Televíziós Producerek Szövetségével, amellyel egész éven át tárgyalt, egy jó megállapodásért. Bővebben --->Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!