A Yale-professzor elmondása szerint a lista annyira közismert már cégvezetők, elemzők és az üzleti élet szereplői körében, hogy többször is vezérigazgatók keresték meg, hogy mit kell tenniük azért, hogy a negatív listáról lekerüljenek, és az Oroszországgal már nem együttműködő cégek között lehessenek. Eddig nagyon sok nagyvállalat döntött úgy, hogy az orosz-ukrán háború miatt kivonul Oroszországból, és a professzor szerint ez megingatja azt a Putyinról alkotott képet, hogy korlátlan hatalommal rendelkezik. 

Sonnenfeld ugyanakkor bírálta azokat a cégeket, melyek azért nem szakítják meg az együttműködésüket Oroszországgal, mert ez negatív hatással lenne a munkavállalóikra. A professzor úgy látja, hogy a cégvezetők egy része próbál nyertesként kikerülni a jelenlegi helyzetből, de ha sikerülne elérni az orosz gazdaság összeomlását, az a kisebbik rossz lenne az orosz lakosság számára, mintha a Nyugat „bombázná és lőné őket”. 

Néhány nagyvállalat úgy döntött, hogy nem hagyja el Oroszországot, köztük a McDonald’s, a Starbucks és a Coca-Cola is. A Starbucks esetében ez érthető, hiszen franchise-kötelezettségei miatt nem teheti meg, hogy szakít Oroszországgal, a McDonald’s viszont rendelkezni tud az orosz éttermeinek 85 százaléka felett. A professzornak nem ez az első listaállítása, korábban már készített hasonló összeállítást a fegyverbiztonságról és Donald Trump volt amerikai elnök 2020-as választásokkal kapcsolatos állításairól is. 

Frissítés: a McDonald"s kedden bejelentette, hogy ideiglenesen bezárja az oroszországi üzleteit.

Az Ukrajnával kapcsolatos fejleményeket ezen a linken követheti.