A PayPal Holdig szerdán bejelentette, hogy 2,7 milliárd dollárért felvásárolja a japán Paidy névre hallgató BNPL-vállalatot (buy now, pay later, azaz vásárolj most, fizess később) – számolt be róla a Reuters nyomán a Világgazdaság.
Ez válaszlépés volt a rivális Square múlt havi lépésére, aki az ausztrál BNPL-céget, az Afterpayt vásárolta fel. Azt a 29 milliárd dolláros felvásárlást az ágazat konszolidációjának előszeleként nevezték meg a szakértők.
A Paidy megvásárlása segíteni fogja a PayPal terjeszkedését Japánban, ahol az online vásárlás volumene az elmúlt 10 évben megháromszorozódott, és jelenleg 200 milliárd dollárosra értékelik. Ugyanakkor a vásárlások több mint kétharmadát továbbra is készpénzzel fizetik az ázsiai szigetországban.
A 6 millió felhasználóval rendelkező Paidy üzleti modellje abban áll, hogy az online vásárlást követően nem készpénzzel, hanem havonta egyszer egy helyi kisboltban banki átutalással egyenlítsék ki a számlát.
A japán fogyasztók többsége azonban továbbra is a készpénzes fizetést részesíti előnyben. Ebben kis változások már érzékelhetően ugyan, de többnyire csak a nagyvárosi lakosság körében.