Az engedély birtokában a Baidu Apollo szolgáltatása 10 teljesen autonóm járművet fog üzembe helyezni egy a pekingi kormány által kialakított technológiai parkban – irja az itbusiness.hu, a Reuters cikke alapján. Ez előrelépést jelent a decemberi helyzethez képest, amikor a Baidu közölte, hogy engedélyt kapott a szolgáltatás tesztelésére. 

A pekingi központú tech-óriásvállalat bevételeinek nagy részét internetes keresőmotorjából szerzi, közben az elmúlt öt évben az önvezető technológiákra is összpontosított.

Az Apollo Go nevű robottaxi-szolgáltatásért tavaly kezdtek el díjat felszámítani. Terveik szerint szerint egy robottaxi-fuvar körülbelül feleannyiba fog kerülni, mint egy hagyományos, autóban, sofőrrel.

vállalat a következő évben további 200 robottaxival bővíti hálózatát Kína-szerte. Eddig összesen – a vuhani és csungkingi szolgáltatásokat is beleértve – 1,4 millió sofőr nélküli személyszállítást bonyolítottak le.

A Baidu által szintén támogatott Pony.ai, az Egyesült Államokban, Kaliforniában és Arizonában is teszteli autonóm vezetési rendszereit, de itt elővigyázatosságból (és a helyi törvényeknek megfelelve) „készenléti” sofőröket alkalmaz az autókban. Miközben a kínai vállalatok sürgetik az önvezető autók fejlesztését, a Kínán kívüli autógyártók visszaléptek a néhány évvel ezelőtt megjósolt ambiciózus bevezetési ütemtervtől,