A vállalat, amely 1998-ban nagyjából 3,3 milliárd dollárért vásárolta meg a Tropicana narancslégyártót, majd közel egy évtizeddel később 150 millió dollárért az amerikai Naked Juice-t, 39 százalékos részesedést tartana meg egy a PAI Partnersszel létrehozott közös vállalatban. A Pepsi így is továbbadja a kizárólagos amerikai forgalmazási jogokat kap a most a portfólióból kikerülő márkák esetében - tudta meg a Reuters.
Ramon Laguarta vezérigazgató szerint az eladással a PepsiCo megkapja a szükséges forrásokat ahhoz, hogy fejlessze termékkínálatát, amelyben az egészségesebb rágcsák és a kalóriamentes italok kapnak nagyobb szerepet. A vállalat a jövedelmezőbb márkáira akar összpontosítani.
A rivális Coca-Cola Company az elmúlt évben szintén racionalizálta termékkínálatát: az Egyesült Államokban megszüntette TaB diétás üdítőitalt és Coca-Cola Energy márkáit, és eladta ZICO kókuszvizes termékeket gyártó cégét.
"A vállalatoknak nehézséget okoz, hogy hatékony marketing támogatást nyújtsanak a végtelen számú márkának, amelyek gyakran nagyon hasonló vásárlókért versenyeznek" - mondta májusban Stephen Rannekleiv, a Rabobank Food and Beverage elemzője a hasonló portfóliótisztogatásokról. Hozzátette, hogy a vállalatok igyekeznek olyan új termékeket bevezetni, amelyeket házon belül fejlesztettek ki.
A gyümölcslé-üzletek 2020-ban mintegy 3 milliárd dollár nettó árbevételt hoztak a PepsiCónak, a működési haszonkulcsuk pedig a teljes csoporténál alacsonyabb volt.
Az üzlet egyike a PAI számos élelmiszer- és italipari befektetésének az elmúlt években. 2019-ben a Nestle SA 4 milliárd dollár értékű üzletben eladta amerikai fagylaltüzletágát, beleértve olyan márkákat, mint a Häagen-Dazs, egy a PAI által támogatott vegyesvállalatnak.