A Huawei csoport 2014-ben 288,2 milliárd jüan (46,5 milliárd dollár), az előző évinél 20,6 százalékkal magasabb értékesítési árbevétel mellett 27,9 milliárd jüan (4,5 milliárd dollár), a 2013-ast 32,7 százalékkal meghaladó nettó nyereséget ért el.
A csoport üzleti eredménye minden üzetágában jelentősen javult, a forgalom, a cash-flow és a nyereség egyaránt növekedett az előző évihez képest. Az év végén a csoport 77,9 milliárd jüan (12,6 milliárd dollár) szabad forgóeszközzel rendelkezett.
A hálózati berendezések üzletágának (Carrier Business Group) értékesítési árbevétele 16,4 százalékkal 192,1 milliárd jüanra emelkedett a világszerte lendületes ütemben növevő szélessávú mobilhálózati fejlesztéseknek köszönhetően. A vállalati üzletág (Enterprise Business Group) értékesítési árbevétele 27,3 százalékkal 19,4 milliárd jüanra nőtt.
A legnagyobb forgalomnövekedést a mobil készülékek üzletága (Consumer Business Group) érte el, 32,6 százalékkal, 75,1 milliárd jüan bevétellel.
A Huawei tavaly bevételének 14,2 százalékát fordította kutatási-fejlesztési beruházások finanszírozására, 29,4 százalékkal többet, mint 2013-ban. A csoport az elmúlt évtizedben összesen 190 milliárd jüant, 30,7 milliárd dollárt fordított fejlesztésekre.
Ken Hu, az igazgatótanács alelnöke, a Huawei Group soros vezérigazgatója a világszerte 170 ezer alkalmazottat foglalkoztató csoport idei céljairól szólva elmondta, hogy a vállalat a számos iparágat alapjaiban átformáló és a növekedés motorjává váló informatikai és kommunikációs fejlesztésekre, a mobil szélessávú, a felhő alapú és a Big Data technológiára, valamint a dolgok internete (IoT) terjedésére összpontosítja erőfeszítéseit. Stratégiai együttműködések kialakításával törekszik támogatni a hálózati szolgáltatók korszerűsítését, az egyik vezető szolgáltatóvá kíván válni a vállalati informatikai üzetágban és nagy felhasználói bizalomnak örvendő márkanevet kíván kiépíteni a lakossági mobil készülék üzletágban.