A tisztítószereket, kozmetikumokat és ragasztóanyagokat gyártó német konszern kedden bejelentette, hogy árbevétele 3,4 százalékkal 4,75 milliárd euróra emelkedett, ami a valaha elért legjobb negyedéves eredmény a vállalat történetében. A nettó nyereség 19 százalékkal 576 millió euróra nőtt. Az egyszeri tételektől megtisztított adó- és kamatfizetés előtti eredmény (EBIT) 7,6 százalékkal 837 millió euróra emelkedett.
A Reuters által megkérdezett elemzők csak 824 millió eurót vártak.
Az indiai, dél-koreai és kínai eladások növekedése ellensúlyozta az európai értékesítés csökkenését.
A legnagyobb növekedést a mosó- és tisztítószer üzletág mutatta fel, ennek árbevétele 12,6 százalékkal nőtt. Az árfolyamhatások, továbbá az akvizíciók és a befektetés felszámolások hatásától megtisztított szerves árbevétel-növekedés 4 százalék volt.
A Henkel 3,2 milliárd dollárért felvásárolta amerikai konkurensét, a Sunt, és ezzel a Procter & Gamble mögött a második helyre került az amerikai mosószerpiacon. A tranzakciót szeptemberben zárták le.
A Henkel olyan márkák mögött áll, mint a Persil, a Prill, a Perwoll, a Schwarzkopf, a Fa és a Loctite.
A Henkel Magyarországon a Henkel Magyarország Kft. révén van jelen, Körösladányban és Környén van gyártóüzeme.