A leírt követelések az európai régióban elérték a 312 milliárd eurós rekordot, amely az összes pénzügyi tranzakció 2,7 százalékát jelenti - állapította meg az Intrum Justitia cégcsoport hatezer európai vállalkozás közreműködésével készült Európai Fizetési Kockázati Index felmérése. Ez a teher azonban nem egyenletesen oszlik el a különböző ágazatokban - a leginkább sújtott iparág a szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásoké (például könyvelő- és ügyvédi irodák; toborzó cégek), ezek a az összes pénzügyi tranzakció 4,5 százalékát kénytelenek veszetségként leírni, míg a közüzemi szolgáltatók (gáz, víz és energia) "csak" 1,5 százalékát. Az építőiparban, illetve az ingatlannal és az oktatással foglalkozó cégek esetében a leírás jóval meghaladta az átlagot, míg a szállítmányozás és az üzletiviteli szolgáltatások az átlagnál jobban teljesítenek.

"A felmérés azt jelzi, hogy a dolgok előbb még rosszabbra fognak fordulni mielőtt elkezdenének javulni. A kereskedelmi szolgáltatások gyakran az elsők, amelyeket a költségvetési megszorítások érintenek, így ez a tendencia figyelmeztetésként szolgálhat az elkövetkezendőkre nézve. Sajnos, a történelem azt vetíti előre, hogy a jövő évben más iparágak esetében is szignifikánsan magasabb lehet a behajthatatlan követelések aránya" - mondta Lars Wollung, az Intrum Justitia vezérigazgatója,.

Az előző évhez képest a kereskedelmi szolgáltatásokat nyújtó vállalatok esetében volt a legnagyobb a növekedés a leírt követelések tekintetében, amely 12,5 százalékkal emelkedett. A szállítmányozás területén is gyors, 9,5 százalékos emelkedés mutatkozik az előző évhez képest, bár meglehetősen szerény szintről indulva.

Bár a jelentésünkben festett kép komornak tűnhet, vannak azonban olyan intézkedések, amelyeket a vállalatok megtehetnek annak érdekében, hogy megvédjék magukat - mondta Lars Wollung.

Javaslatok:

  • Hozzon létre egy szilárd vevőkezelési politikát, amelyet betartva csökkenthető a kockázat és növelhető a bevétel.
  • Kövesse nyomon követeléskezelési folyamatát lépésről-lépésre.
  • Győződjön meg róla, hogy megtörtént az üzletfele beazonosítása.
  • Kössön mindenre kiterjedő, minkét fél számára világos megállapodást, amely szabályozza az üzleti kapcsolatot.
  • Integrálja értékesítési, marketing és pénzügyi osztályát a hibák elkerülése érdekében.
  • Rendszeresen ellenőrizze a megrendelők címét.
  • Kövesse nyomon a gazdasági és ipari információkat, és az ügyfelek fizetőképességét.
  • Vezessen be rövid távú fizetési emlékeztetőket, és számoljon fel késedelmi kamatot.
  • Törekedjen a homogén vevőkör kialakítására.
  • Soha ne késlekedjen lépéseket tenni, hogy pénzéhez jusson.