A Samos-Prága járatot teljesítő gép egyik hajtóműve száz tengeri mérföldre (185 km) észak-keletre Athéntól, az Égei-tenger felett hibásodott meg augusztus 22-én. A Boeing 737-es pilótái a 36 ezer lábnyi (kb. 11 ezer méter) utazómagasság elérése után nem sokkal észlelték a problémát. Ezt követően a gép 24 ezer lábra (kb. 7 300 méter) süllyedt, de a pilóták nem jelezték a légiforgalmi irányításnak, hogy egyetlen működő hajtóművel repülnek tovább - olvasható a portálon.
A 170 utast szállító járat mintegy 2 óra 20 perccel később, több ország légterén is átrepülve további komplikációk nélkül leszállt Prágában.
A pilóták a vonatkozó ellenőrzőlisták utasításai szerint két különböző módszerrel is megpróbálták újraindítani a hajtóművet, azonban a próbálkozások nem jártak sikerrel. Mivel Prága eléréséhez megfelelő mennyiségű üzemanyag volt a repülőgépen (ezen a magasságon, egyetlen hajtóművel üzemelve is), a kapitány úgy döntött, hogy folytatja az utat az eredeti célállomásig.
A vonatkozó szabályok, illetve a gyártónak a típusra vonatkozó üzemeltetési utasítása szerint a gépnek le kellett volna szállnia a legközelebbi alkalmas reptéren.
Külön érdekes, hogy a személyzet egyetlen légi irányítási csoportnak sem jelezte a problémát. Az alacsony repülési magasságot technikai hibával indokolták, ami nem szokatlan.
A Smartwings szerint nem szegtek meg semmilyen előírást, a pilóta tapasztalt volt, a személyzet nem becsülte alá a helyzet komolyságát.