A német Lufthansa-csoport a diszkont modellben működő Eurowings és a Brussels Airlines forgalmát is beleszámolva összesen 142,3 millió utast fuvarozott, 10 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a járatok töltöttsége 0,5 százalékponttal 81,4 százalékra javult. Ezzel a Lufthansa megőrizte vezető helyét az európai légicégek között, mivel legnagyobb riválisa, az ír fapados Ryanair 139,2 millió utast fuvarozott. A taglégitársaságok közül a Lufthansa 6,5 százalékkal 70 millióra, a Swiss 9,5 százalékkal 20 millióra, az Austrian 8,5 százalékkal 14 millióra, az Eurowings és Brussels Airlines pedig 18 százalékkal 38,4 millióra növelte éves utasforgalmát - írja az MTI.
A francia-holland Air France-KLM történetében először átlépte a 100 milliós utasszámot, bár ehhez a diszkont modellben működő Transavia eredményére is szükség volt. A járatok kihasználtsága 0,7 százalékponttal 87,9 százalékra javult, ez volt a legmagasabb érték a hálózatos társaságok között. Az Air France és a regionális HOP! 51,4 millió utast fuvarozott, 0,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a KLM 34 millió utast szállított, ez 4,5 százalékos javulás 2017-hez képest, míg a diszkont Transavia 7,1 százalékos növekedést mutatott fel, utasforgalma 15,8 millió volt 2018-ban.
Az International Airliners Group (IAG) tavaly az előző évihez képest 7,7 százalékkal több, összesen 113 millió utast szállított, a járatok átlagos töltöttsége 0,7 százalékponttal 83,3 százalékra javult. A csoport a taglégitársaságok teljesítményét értékesített utaskilométerben adta meg, ez alapján a British Airways 3,3 százalékkal, az Iberia az Iberia Expresszel és a diszkont LEVEL-lel együtt 11,7 százalékkal, az Aer Lingus és a Vueling pedig 9,8 százalékkal teljesített jobban az egy évvel korábbihoz viszonyítva.