A tervek szerint a légitársaság Bukarestbe, és forgalmas európai repülőterekre indít majd járatokat - írta az Agerpres és a Mediafax nyomán az MTI.
A nagyváradi repülőtérnek Bihar megyében és a szomszédos megyékben egymillió lakost kell kiszolgálnia. A reptér azonban a fenntarthatóság határán működött az elmúlt években. Ki vagyunk szolgáltatva a légitársaságok üzletpolitikájának és a nemzetközi környezetnek. A légi szállítási piac teljes kiszámíthatatlansága nem megoldás Nagyvárad és Bihar megye számára - jelentette ki Ilie Bolojan.
A tervek szerint a szeptemberben bejegyzendő társaság 2022 márciusában válik működőképessé a hazai piacon, és 2022 októberében a nemzetközi légi szállításban.
Ilie Bolojan elmondta: két 75-személyes repülőgép beszerzésére vagy bérlésére készülnek, amely hétköznapokon legkevesebb naponta háromszor, munkaszüneti napokon pedig naponta kétszer repül Bukarestbe. Emellett napi egy alkalommal valamely külföldi forgalmas repülőtérre is elszállítja az utasokat. A két önkormányzat magáncégeket is bevonna a légitársaság működtetésébe.
A határozattervezetet mind a nagyváradi városi tanácsnak, mind a Bihar megyei tanácsnak meg kell szavaznia. Mindkét testületben többsége van a Nemzeti Liberális Pártnak (PNL), melyhez a két elöljáró is tartozik.
Ilie Bolojan 2019 októberében még Nagyvárad polgármestereként kezdeményezte, hogy alakítsanak ki valamiféle munkamegosztást a nagyváraditól 60 kilométerre levő debreceni repülőtérrel. Akkor úgy vélte: ha versenyezni próbálnának, annak mindkét repülőtér kárát látná. Reagálásában Papp László, Debrecen polgármestere úgy fogalmazott: a debreceni és a nagyváradi repülőtér mindig is versenyben állt az utasokért, és ha valaki azt üzeni, hogy "működjünk együtt, mert különben versenyre kényszerülünk, attól nem ijedünk meg".