A Ryanair részvényeinek árfolyama a múlt hét végére 19 euróra emelkedett, amelynek hála Michael O’Leary közelebb került a küszöbértékhez, amely kiválthatná a hatalmas összeg kifizetését a The Guardian szerint.
A kedvezményes áru részvényekhez kétféle módon is hozzájuthat. Az első opció, ha a részvények elérik a 21 eurót, és 28 napig nem esnek vissza. A második lehetőség, ha a vállalat adózás utáni nyeresége eléri a 2,2 milliárd eurós éves bevételt – írja a Financial Times.
Levezetve, ha Michael O’Leary 10 millió részvényt vásárolhatna 11,12 eurós darabáron, tehát 111,2 millió dollárért 210 millió dollár értékű részvényt vehetne, elérné a bűvös 100 eurós azonnali nyereséget.
Az utóbbi események után könnyen elképzelhető, hogy a dublini székhelyű légitársaság értéke 2019 óta több mint kétszeresére nő, amely tőzsdei szinten 24 milliárd eurót jelent majd.
O’Leary még 1994-ben vette át a Ryanair irányítását. A légitársaság ezt követően Európa legnagyobb légivállalatává vált. Sikerüket annak tudják be, hogy képesek voltak kihasználni a közlekedés újjáéledését, valamint az átlagos szállítási díjak fellendülését a világjárvány után. Terveik szerint a következő 10 évben megdupláznák az utasaik számát.
„Mindaddig, amíg nem csinálunk semmi ostobaságot, ami ebben az iparágban mindennapos kihívás, továbbra is fel fogjuk törölni a padlót minden más európai légitársasággal" – mondta O'Leary a Financial Timesnak az év elején.
(Kiffer Anna)
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!