Adathalász-támadással kapcsolatos figyelmeztetést adott ki a Revolut vasárnap. Arra hívják fel az ügyfeleik figyelmét, hogy a koronavírus-járvány kitörése óta megszaporodtak a csalási kísérletek. Erre több bank és a Magyar Nemzeti Bank is felhívta már a figyelmet.
A fintech-cég közölte: soha nem küld olyan sms-üzenetet a felhasználóinak, amelyben biztonsági információkat kérne, vagy azt kérné, kattintsanak rá egy linkre. Ha valaki ilyen üzenetet kap, valószínűleg csalók próbálják megszerezni a pénzét.
A támadók profik, és nagyon meggyőző, hihető lehet az email vagy üzenet, amit írnak. A Revolut azt tanácsolja, minden ilyen esetben ellenőrizzék a felhasználók, valóban tőlük jött-e az üzenet.
Nem tőlük jött, ha az áll benne, gyanús számlaforgalmat észleltek a felhasználónál, és linket küldenek, amely egy weboldalra mutat, amely érzékeny adatokat, jelszót, telefonszámot vagy pin-kódot kér. Az applikáción kívül sosem kéri el a cég a felhasználók pin-kódját, kártyaszámát, a kártyán lévő CVC2-kódot, vagy az email-címéhez tartozó jelszót.
Aki ilyen üzenetet kap, annak azt tanácsolják, blokkolja a telefonszámot, és törölje az üzenetet. Ha hasonló tartalmú telefonhívással próbálkozik valaki a Revolut nevében, azt is célszerű letiltani. Ha még ezek után sem tudja eldönteni a felhasználó, valóban a Revolut kereste-e meg, a cég azt javasolja, kérdezze meg az illető valamelyik családtagját vagy barátját (ez nem vicc!), esetleg forduljon az applikáción keresztül az ügyfélszolgálathoz.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!