Az új autók eladása Európában öt hónapja a leggyengébb ütemben bővült áprilisban - derült ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) friss jelentéséből. Az értékesítés 4,2 százalékkal, 1,13 millió autóra emelkedett 2013 áprilisához képest. Az év első négy hónapjában 7,1 százalékkal kelt el több autó, mint egy évvel korábban. A kontinens legnagyobb autópiacán, Németországban áprilisban 3,6 százalékkal zsugorodtak az eladások és négy hónap alatt is csupán 2,9 százalékkal nőttek.
Az elemzők az eurózóna halovány GDP-adataival magyarázzák a piac elbizonytalanodását. A németországi értékesítések csökkenése a fogyasztók és a befektetők aggodalmát tükrözik az európai gazdaság jövőjével kapcsolatban - mondta a Bloombergnek Gianluca Spina közgazdász professzor. Az olasz gazdaság zsugorodása és a francia stagnálása az első negyedévben sokakat szíven ütött. Emellett az is hozzájárulhatott a lassúbb bővüléshez, hogy idén áprilisra esett a húsvét.
A régióban Magyarországon mind áprilisban, mint az év első négy hónapjában nagyjából ötödével nőttek az újautó-eladások. Az ötmilliós Szlovákiában az ettől jóval elmaradó bővülés ellenére ég mindig érezhetően több új autó kel el, mint a tízmilliós Magyarországon. A cseh piac háromszorosa a magyarnak.
A márkák rangsorát vezető Volkswagen márkái közül a Skoda robbantott: január és április között ötödével adott el több autót, mint 2013 azonos időszakában. A lista harmadik helyén álló Renault-csoport fapados márkája, a Dacia több mint 40 százalékkal növelte értékesítését. A sorban ötödik GM-hez tartozó Chevrolet, amelynek európai forgalmazását megszüntetik, 36 százalékkal kevesebb autót adott el. Az Opel viszont több mint nyolc százalékkal javított, amit egyebek mellett annak köszönhet, hogy Németországban átlag közel 15 százalékos kedvezménnyel kaphatók autói. A Suzuki értékesítése 17 százalékkal nőtt.