A Tier ezzel a lépéssel több mint ötszáz városban háromszázezer járművet működtet majd, megelőzve két amerikai riválisát (Bird és Lime). A vállalatnak ez már a harmadik felvásárlása az elmúlt néhány hónap alatt: tavaly megszerezte a NextBike német kerékpár-szolgáltatót, és a Wind Mobility olasz leányvállalatát, a piacvezető Vento Mobility-t is.
A cég következő projektje a Spin járműveinek teljes mértékben cserélhető akkumulátorral való felszerelése lesz, mely a környezetvédelmi fenntarthatóság és hatékonyság szempontjából is kulcsfontosságú lépés.
A Spin felvásárlása és a Tier észak-amerikai piacra lépése mérföldkőnek számít- mondta Lawrence Leuschner vezérigazgató és társalapító. A Ford a CNBC-n megjelent közleményében azt írta, hogy a fúzió megteremtheti a szükséges egyensúlyt „ebben a versenyorientált mikromobilitási ágazatban”.
Az elektromos rollerek világszinten egyre elterjedtebbé váltak az elmúlt években, ezért megjelent az igény a használatuk szabályozására is. Magyarországon például még egyelőre egyeztetés alatt van a tavaly beharangozott komplex KRESZ-módosítási csomag, mely már külön az elektromos rollerekre vonatkozóan is tartalmazna szabályozást.
Az új rendszer szerint a rollerek külön kategóriába tartoznának műszaki jellemzőik és teljesítményük alapján, vagyis a kis teljesítményűekre többnyire a kerékpáros közlekedés szabályai vonatkoznának, viszont utast nem szállíthatnának és a maximális sebességük egységesen 25 km/óra lenne.
A jelenleg érvényes KRESZ nem említi az elektromos rollereket, így a rendőrség segédmotoros kerékpárként kezeli ezeket a közlekedési eszközöket. Ez a gyakorlat az új rendszerben is megmaradna, és a nagy teljesítményű motoros rollerek esetében kötelező lenne bukósisakot viselnie a használóknak.