Az állami tulajdonban lévő olasz Posta részt vállal a nemzeti légitársaság, az Alitalia SpA megmentésében. A 2002 óta veszteséges cég a szakszervezetek értékelése szerint fizetésképtelen. Az Eni olajmulti, a légitársaság üzemanyag-szállítója azzal fenyegetőzik, hogy a hét végétől nem szállít kerozint a cégnek, ha nem képes igazolni, hogy ki tudja fizetni az üzemanyag árát.
A Poste Italiane részvétele biztosíthatja azt a tőkeemelést, amelyre az Alitalia tevékenységének fenntartásához szükség van - idézte a Bloomberg a római kormány közleményét. Az elképzelések szerint a tőkeinjekción felül szakmai kapcsolat is fakadhat a Posta beszállásából, kezdve az utóbbi cég Mistral Air chartertársasága és az Alitalia együttműködésétől a felek cargószolgáltatásainak összeházasításáig.
Egy kicsit innen, egy kicsi onnan
A Reuters értesülése szerint a Posta 75 millió euróval szállna be a légitársaságba, ami a felét adná a kormány 150 milliós tőkeemelésének. A részvényesek - köztük az magyarországi CIB tulajdonosa, az Inteasa Sanpaolo bank - további 150 milliót tolnának be a cégbe, amely felvehetne újabb 200 millió euró hitelt is. Így adódna össze a becslések szerint 500 milliós hiányt pótló forrás.
Enrico Letta olasz kormányfő azzal töltötte az elmúlt napokat, hogy az Alitalia rövid és hosszú távú túlélésének feltételeiről tárgyalt a menedzsmenttel és a részvényesekkel. A kormány szerint a mentőcsomag összeállításával a nemzeti légitársaság egyenrangú félként tárgyalhat szakmai befektetőkkel az egyesülésről.
A vállalat 2008-as megmentésekor olasz befektetők mellett az Air Franca-KLM vásárolt részesedést, pontosan 25 százalékot a cégben. A francia-holland légitársaság úgy nyilatkozott, hogy több információt kell szereznie azelőtt, hogy döntene Alitalia-pakettje emeléséről.