A probléma elsősorban a hosszú távú járatokat üzemeltető legnagyobb légitársaságokat, így a Lufthansát és az Air France-KLM-et érinti. Ennek oka, hogy a transzatlanti járatok piacán a jelentős kapacitásbővítés miatt túlkínálat keletkezett.
A Lufthansának az első félévben 2,7 százalékkal 11,4 milliárd euróra csökkent az üzemelésből származó bevétele, a haszonkulcs az európai járatokon 4, az amerikaiakon 3 százalékra esett, üzemi eredményük viszont így is 114 millió euró nyereséget mutat a tavaly első félévi 73 millió euróval szemben.
Szintén túlkínálatra panaszkodott az Air France-KLM cégcsoport, amely csökkentette év végi profit-előrejelzését. A francia-holland cégnél az első félévben a személyszállításból fakadó árbevétel 1 százalékkal csökkent, az üzletág viszont 123 millió eurós veszteséggel zárta az év első hat hónapját annak ellenére, hogy utasszámuk 2,5 százalékkal emelkedett 2013 első félévéhez képest. A túlkínálatra az Air France-KLM is költségcsökkentéssel és csökkentett férőhelykínálattal reagál.
A British Airwayst és az Iberát magába foglaló International Airlines Group (IAG) az American Airlines-szal közösen üzemelteti transzatlanti járatait. A lap idézte Willie Walsh vezérigazgatót, aki azt mondta, az első fél évben a cég újra nyereséget tudott termelni: 96 millió euró adózás utáni nyereséget jelentettek az első félévben az egy évvel korábbi 172 milliós veszteséggel szemben, miután a személyszállításból származó bevételük 9 százalékkal 8,1 milliárd euróra emelkedett.