Ez volt az első önkiszolgáló drogéria Németországban, így őt azóta is e koncepció kiötlőjeként és úttörőjeként tartják számon.
A vállalat mára 8 országban, 56,5 ezer alkalmazottal és 4 361 üzlettel Európa egyik legnagyobb drogérialánca, 2021-ben a Rossmann Csoport 11,1 milliárd eurós árbevételt ért el Németországban, Lengyelországban, Magyarországon, a Csehországban, Albániában, Koszovóban, Spanyolországban és Törökországban.
Gyorsan eltelt a Rossmann fél évszázada
Az első két Rossmann drogéria 1972-ben Türingiában és Szász-Anhaltban nyílt meg, a következő évben pedig megkezdődött a terjeszkedés Kelet-Németországban.
Nem sokkal azután a Rossmann útja a határokon túlra vezet: Kelet-Európa első üzletei a lengyelországi Lodzban, és hazánkban, Debrecenben nyitották meg kapuikat.
Miért éppen kentaur?
A piros és fehér szín kívül és belül egyaránt dominál, ezeket tükrözi a logó is. A Rossmann ’O’ betűjében egy kentaur bújik meg, ez a görög mitológiából származó lény szimbolizálja az alapító-tulajdonos, Dirk Rossmann nevét.
A Ross ugyanis németül tüzes paripát, míg a Mann embert jelent, így került a kentaur a vállalat logójába.
Jöttek a sajátmárkás termékek
Dirk Rossmann 1996-ban indította el a sajátmárkás üzletágát. Egy évvel később négy sajátmárkás termékkel lépett piacra: babáknak szánt termékekkel, női higiéniai cikkekkel, fényvédővel és állateledelekkel.
Mára a termékportfólió 28 Rossmann-márkára nőtt, a bioélelmiszerektől, illetve a mosó-, és tisztítószerektől kezdve az egészségügyi és az arc- és testápolókon át a dekorkozmetikumokig terjed – lefedve a mindennapi élet legfontosabb területeit.
Fontosnak tartja a fenntarthatóságot is
A fenntarthatóság kezdettől fogva kiemelt jelentőséggel bír a cég életében. Sajátmárkás termékpalettáján számtalan klímasemleges, illetve különböző minősítésekkel (például vegán, bio, parfümmentes) rendelkező termék található.
A fenntarthatóság számunkra egy folyamat – nem szabad abbahagynunk a fenntarthatóság és a jobbá válás érdekében folytatott munkánkat! Mindezt nem a lelkiismeretünk megnyugtatására tesszük, hanem önmagunkért, Földünkért és az utánunk következő generációkért, akiknek munkánk eredményeit hátra hagyjuk – ottfogalmaz Dirk Rossmann, a vállalat alapító-tulajdonosa.