A károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez legnagyobb mértékben, 34 százalékban a fenntartható forrásból származó üzemanyag használatára támaszkodik. A légitársaság ezért az EU-val és a beszállítókkal is együtt dolgozik azon, hogy jelentős mértékben tudja növelni az alternatív kerozin részarányát.
Ezen felül a járatüzemeltetés hatékonyabbá tétele, valamint a Boeing 737-8200-as gépek menetrendbe állítása további 32 százalékban veszi ki a részét a kibocsátáscsökkentésben a Ryanair szerint.
A cég 22 milliárd USA-dollárt költ ezen gépek beszerzésére, jelenleg 55 szolgál a flottában, a gépek a korábbi, Next Generation 737-esekhez képest 4 százalékkal több utast képesek szállítani 16 százalékkal alacsonyabb fogyasztás és kibocsátás mellett - írja a szakportál.
A fennmaradó 34 százalék a Ryanair szerint két lépésből tevődhet össze, az egyik az emisszió ellentételezése akár az utasok által, akik karbonmegkötő projekteket támogathatnak, vagy kvótavásárlással, ez utóbbi lépés 24 százalékban hozhat csökkenést.
A fapados cég szerint 10 százalékkal lehetne csökkenteni a kibocsátást a hatékonyabb légiforgalmi irányítás bevezetésével, ezért nem felejtette el sürgetni az európai légiforgalmi irányítás modernizálását.