A Ryanair szerint a megszüntetés a nemzeti fogyasztóvédelmi ügynökségek nyomásának, az általa hozott új ügyfél-ellenőrzési intézkedéseknek, illetve egy nemrégiben hozott ír legfelsőbb bírósági ítéletre adott válasznak köszönhető, amely megakadályozza bizonyos technológiák használatát a weboldalának feltérképezéséhez – írja a Reuters.
A Ryanair, az utasok száma alapján Európa legnagyobb légitársasága közleményben üdvözölte az online utazási irodák, köztük a Booking.com, a Kiwi és a Kayak lépését.
A légitársaság az elmúlt években számos jogi eljárást indított az utazási irodákkal szemben, azzal érvelve, hogy egyesek további díjakat számítanak fel, és akadályozzák az ügyfelekkel való kommunikációt.
A légitársaság szerint néhány becsületes iroda, mint például a Google Flights – amelyek nem számítanak fel rejtett felárat – továbbra is értékesíti a Ryanair járatait.
Nagy változást nem várnak a profitban
A Ryanair arra számít, hogy a lépés decemberben és januárban 1 vagy 2 százalékkal növeli az üres helyek arányát járatonként, de nem számít arra, hogy ez jelentősen befolyásolja az egész éves forgalmi volument vagy az egész éves adózás utáni profitra vonatkozó előrejelzését.
A légitársaság szerdán közölte, hogy decemberben az egy járatra jutó üres helyek átlagos száma 9 százalékra emelkedett a tavalyi év azonos hónapjának 8 százalékáról. A légitársaság decemberben 12,5 millió utast szállított, ami 9 százalékkal több, mint 2022 decemberében, annak ellenére, hogy a gázai háború miatt több mint 900 járatot töröltek.