Ryanair a nyári repülőutak iránti erős kereslet miatt megugrott nyereségről számolt be, miután megemelte a viteldíjakat. A fapados légitársaság közölte, hogy a szeptemberig tartó hat hónapban 11 százalékkal – 105,4 millióra – nőtt az utasok száma, annak ellenére, hogy az átlagos viteldíjak 24 százalékkal emelkedtek. 

Ennek következtében a légitársaság nyeresége közel 60 százalékkal, 2,18 milliárd euróra emelkedett.

A Covid utáni időszakban megugrott a légitársaságok járatai iránti kereslet, így a Ryanair éves nyeresége is rekordot döntött.

Örömmel számolunk be erős féléves eredményekről, a nagyon erős húsvétnak és a rekord nyári forgalomnak köszönhetően

– mondta Michael O'Leary, a Ryanair csoportvezetője.

A dráguló üzemanyag miatt is szükség volt az emelésre

légitársaságnak a repülőjegyárak emelése – amelyek átlagosan mintegy 58 euróra emelkedtek – segített ellensúlyozni a magasabb üzemanyagköltségeket.

A Ryanair azt jósolta, hogy a viteldíjak 2023 utolsó három hónapjában „tizenegynéhány százalékos” emelkedést fognak tapasztalni, mivel a légi kapacitások Európa-szerte még mindig a Covid előtti szint alatt vannak. A légitársaságok jellemzően a nyári hónapokban szerzik nyereségük nagy részét, amikor a szabadidős repülés iránti kereslet a legnagyobb, és gyakran veszítenek pénzt a téli időszakban.

A Ryanair közölte, hogy a karácsonyi utazási csúcsidőszak felé haladva az előfoglalások stabilak, de hozzátette, hogy az egész éves eredményét befolyásolni fogja az üzemanyagköltségek nagymértékű emelkedése – számolt be a BBC

Ennek ellenére a Ryanair még mindig 1,85 és 2,05 milliárd euró közötti nyereségre számít az egész évre, ami rekordot jelentene.

Figyelmeztetett azonban, hogy ez továbbra is nagymértékben függ attól, hogy 2024. március végéig nem következik-e be semmilyen előre nem látható kedvezőtlen esemény. 

Az EU-t is érdeklik a viteldíjemelések 

Az EU megvizsgálja, hogy a légitársaságok milyen mértékű viteldíjemeléseket hajtottak végre idén nyáron – mondta az EU közlekedési biztosa a Financial Times-nak. Az Európai Bizottság nem tudja ellenőrizni a légi tarifákat, de Adina Valean elmondása szerint az EU megvizsgálja, hogy mi történik pontosan a piacon és miért.

A múlt hónapban közzétett uniós adatok azt mutatták, hogy az átlagos légi viteldíjak 20-30 százalékkal emelkedtek idén nyáron a 2019-es pánik előtti időszakhoz képest. Shanti Kelemen, az M&G Wealth befektetési igazgatója a BBC Today című műsorában elmondta, hogy a Ryanair egyik előnye versenytársaival szemben, hogy sokkal kevesebb adóssága van.

 

Olyan jól megy a Ryanair-nek, hogy már ők is fizetnek

Minden téren növekedni tudott a légitársaság, sőt, a várható rekordbevétel miatt olyat is megtehetnek, amire korábban nem voltak képesek. Bővebben --->