Németország korábban két tételben 550 millió euró hitelt biztosított az üdültető légitársaságnak, amellyel a járvány miatt keletkezett bevételkiesést akarta kompenzálni.
A Condor légitársaság korábban a csődbe ment Thomas Cook Group plc-hez tartozott. A csoport felszámolását követően a Condornak pénzügyi nehézségei voltak, és 2019 szeptemberében fizetésképtelenségi eljárás megindítását kellett kérnie. Ekkor Németország már egy 380 millió eurós megmentési célú kölcsön formájában támogatást nyújtott a társaságnak, hogy képes legyen folytatni a tevékenységét. A fizetésképtelenségi eljárást, amelyet a Condornak egy érdeklődő befektető részére történő eladását követően be kellett volna fejezni, 2020 áprilisában meghosszabbították, mivel a befektető visszavonta a vételi ajánlatát.
A mostani, járvánnyal összefüggő kompenzációt - amelyet a Bizottság jóvá hagyott - a Ryanair megtámadta és a az Európai Unió Bírósága a beadványnak helyet adva megállapította, hogy a bizottság nem volt elég körültekintő az elszenvedett kár és a kártérítés összegének vizsgálatakor, és nem kellő alapossággal támasztotta alá az anyagi támogatás szükségességét.
Az EB most azt közölte, hogy ismét megvizsgálták a helyzetet és a ténylegesen elszenvedett kár mértékét, és úgy találták, hogy a Condor összesen 204 millió euró támogatást kaphat a bevételkiesés kompenzálására.
Emellett a német állam már jelezte, hogy 321 millió euróval támogatná a cég reorganizációját, amit az új befektető, az Attestor végez majd el. Mivel a társaság az átalakítás költségeinek 70 százalékát állja, ezért a bizottság arányosnak és szabályosnak minősítette ezt a támogatást - írja az Airportal.