Az MTI tájékoztatása szerint a magazin rangsorában az olyan légitársaságok, melyeknek sem baleset, sem haláleset nincs a rovásán, "0,00" pontminősítéssel állnak az élen: a Quantas Airways, a Cathay Pacific, az AUA, az Air Berlin, az LTU, a Germania, az Aero Lloyd, a Deutsche BA, az Eurowings, a Hamburg International, a Finnair és az Emirates. A Hapag Lloyd 1972-es alapítása óta nem szenvedett balesetet, de 2002 júliusában a személyzet felelőtlensége miatt egy bécsi kényszerleszállásban elveszítette egyik gépét. A lista szerint a távol-keleti légitársaságok, beleértve a nagy japán cégeket is, abszolút megbízhatónak és biztonságosnak tekinthetőek.
A 0,05 pontos minősítéssel már a német Lufthansa nemzeti légitársaság sem tekinthető szeplőtlennek. Az elmúlt három évtizedben a társaság 61 halálos áldozatot követelő három balesetet szenvedett el. Ugyanez a helyzet leányvállalatával, a Condor légitársasággal, mely 1988-ban egy gépet veszített 16 halálos áldozattal.
A lista alapján messze a legmegbízhatatlanabb (4,93-as pontszámmal) a kolumbiai Avianca. A társaság számlájára 11 baleset írható 545 áldozattal. A Turkish Airlines 4,19 pontot érdemelt ki tíz baleset és 775 áldozat után. A korrupciós botrányaikról hírhedt indiai társaságok, az Indian Airlines 3,04 pontot (tizenkilenc baleset, 555 áldozat), az Air India 2,23 pontot (kilenc baleset, 394 áldozat) érdemeltek ki. Az utolsó tíz helyezett között hét ázsiai légitársaság szerepel, de csak egy európai, a magyar Malév. A magyar válallat hat balesetében elhunyt 103 áldozatával 2,06 ponton érdemelt.
További részletek