Az Etihad légitársaság honlapján közvetített videókonferencián elhangzott: az Etihadtól 560 millió euró, hitelezőitől pedig további 300 millió euró tőkeinjekciót kap az Alitalia. Emellett az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársasága 49 százalékos részesedést szerez az Alitaliában 387,5 millió euróért cserébe, és vállalta az olasz cég átalakítását, amelynek köszönhetően 2017-től újra nyereséges lehet.

A hitelező bankok hozzájárultak 598 millió euró rövid és közepes futamidejű hitel átütemezéséhez, és további 300 milliós hitelkeretet is biztosítottak.

James Hogan, az Etihad vezérigazgatója a videokonferencián elmondta, hisznek abban, hogy a most jelentős veszteségeket termelő Alitaliából - amelyet az európai légipiac egyik legmarkánsabb szereplőjének nevezett - nyereségesen működő, sikeres légitársaságot hozhatnak létre. Hozzátette: a rendelkezésre bocsátott pénzből az átalakítást kell végrehajtani.

A változások között kiemelték az Alitalia hosszú távú járathálózatának átalakítását, amelynek egyik központi eleme, hogy több járatot létesítenek Abu-Dzabi és több nagy olasz város, például Róma és Milánó között. Emellett Rómából öt új járatot indítanak, Milánóból pedig megduplázódik a hosszú távú járatok száma. Ehhez harmadával növelik a szélestörzsű repülőgépflottát, a keskenytörzsűt pedig "az igényekhez igazítják".

A járathálózat átalakítása mellett újraindítják az Alitalia teherszálló ágazatát és a két cég összefésüli egyebek mellett a repülőgép-karbantartási és földi kiszolgálási tevékenységét is.

A jelentős veszteséggel működő Alitaliánál legutóbb július végén hajtottak végre 250 millió eurós tőkeemelést. A társaság legutóbb 2013 októberében kért csődvédelmet, miután 294 millió eurós veszteséget és egymilliárdos adósságot jelentett.

Az Etihad tavaly a társaság folyamatos terjeszkedésének köszönhetően 62 millió dollár nettó nyereséget ért el az egy évvel korábbi 42 millió dollár után. Az árbevétel 27 százalékkal, 6,1 milliárd dollárra emelkedett.

Az Öböl-menti cégnek hét másik légitársaságban van üzletrésze, köztük az Air Berlinben, a Virgin Australiában és az Air Serbiában.