A Volvo 2015-ben 503 127 autót adott el globálisan, amely amellett, hogy abszolút rekord, 8 százalékkal haladja meg az előző évit - derül ki a cég által közzétett adatokból.
Az autómárka idei legnagyobb dobása az XC90 terepjáró második generációjának bemutatása volt, amelyből - az elődmodell készleteinek kisöprésével együtt - 43,1 ezret adtak el, 141,2 százalékkal többet, mint tavaly. Részben ennek a modellnek köszönheti a cég, hogy az Egyesült Államokban, ahol szeretik a méretes SUV-okat, 24,3 százalékkal tudták növelni értékesítésük volumenét (70 ezer).
A svéd márka - amely 2010 óta a kínai Geely tulajdonában van - saját otthonában is jól teljesített, 16 százalékkal nőtt, sőt a 71 ezres eladás még USA-t is megelőzi. Kínában, az autópiac év eleji gyengélkedése miatt a Volvo szinte darabra ugyan annyi kocsit adott el, mint tavaly (81,5 ezer). A gyár legnagyobb piaca Nyugat-Európa (198 ezer), ahol 8,7 százalékkal nőttek, a cég által nem részletezett "egyéb piacokon" (82 ezer) viszont 2,6 százalékos mínuszt kellett elkönyvelniük. Ide tartozik többek között Oroszország is, ahol az elmúlt években szinte összeomlott a piac.
Szinte csak a terepjárók teljesítettek jól
A modellek szerinti bontásból az derül ki, hogy tavaly a terepjárók tudtak igazán jól teljesíteni. A cég messze legnagyobb darabszámban eladott kocsija (159 ezer) az XC60 16,5 százalékkal nőtt. Az XC90 mellett pedig még a V70, XC70 páros (főként az utóbbinak köszönhetően), illetve a kínai piacon futó hosszított tengelytávú S60 tudott nőni.
A második legnagyobb darabszámban (106,6 ezer) eladott alsó-közép kategóriás V40 és V40 CC 3,8 százalékkal esett vissza, míg a felső-közép kombi (61,3 ezer) V60 és V60 CC-ből 1 százalékkal kellett kevesebb a vásárlóknak. Az S60 és S60 CC sedan (36,7 ezer) még ennél is rosszabb, 17 százalékos mínuszt könyvelt el.
Nem vették az emberek az S80 sedant sem, azonban ennek az utódját S90 néven nemrég mutatta be a cég, így idén ezen a téren is szépíthetnek.