Elon Must 2018-ban rakétát akar küldeni a Marsra, ám autógyártási tervei még ennél is nagyra törőbbek - írta a MarketWatch. Azt tervezi, hogy elektromos autókat gyártó vállalkozása, a Tesla ebben az évben félmillió autót fog előállítani. Korábban 2020-ra ígérte ezt a mennyiséget.
A nyilvánosságot kedvező iparmágnás önbizalmának jót tehetett, hogy a cég napokban bejelentett Model 3-as típusa iránt óriási az érdeklődés. Több százezren tették le az autóért az ezerdolláros előleget.
Ez a Tesla első olyan típusa, amelyet - amerikai mércével mérve - átlagvevőknek szántak. Az autó ára adókedvezmények nélkül 35 ezer dollár körül alakulhat, értékesítését 2017 végén kezdhetik meg.
Nincs akadály(?)
A termelési ugrás nagyságát mutatja, hogy a Tesla az első negyedévben valamivel több mint 15 ezer autót állított elő, amely április-júniusban 20 ezerre, majd a harmadik és negyedik negyedévben összesen 50 ezerre mehet fel.
A cégvezető optimizmusát az sem csorbítja, hogy új típusuk, a Model X bemutatkozását követően máris vissza kellett hívni közel háromezer autót a szervizekbe a hátsó ülések hibája miatt. Emellett az sem törte le lelkesedését, hogy az elmúlt időszakban elvesztette két vezető munkatársát.
Szeret nagyokat mondani
Musktól nem idegenek a grandiózus ígéretek. Ha a mostanit meg tudja valósítani az tényleg nagy dobás lenne, egyben persze óriási meglepetést is okozna. Hosszú a sora azoknak a bejelentéseknek, amelyeket nem teljesített - emlékeztetett a MarketWatchnak nyilatkozva Karl Brrauauer autópiaci elemző.
Csak három hónapja ígérte meg, hogy a Teslának nem lesz szüksége friss tőkebevonásra, ám a termelés felfuttatásához bizony plusz pénzt kell szerezni. Brauer arra is felhívja a figyelmet, hogy a többi autógyártó, akik hasonló terveket dédelgetnek 2017-re, mint a Tesla, nem szenvednek alkatrész-utánpótlási gondoktól.
Musk nemrégiben azt is elismerte, hogy a Model 3 sorozatgyártásának megindítására adott 2017. július 1-jei határidőt sem fogják tartani.
Bent alszik
Ha a Tesla gigantikus akkumulátorgyártó üzeme el is készül időre és a beszállítók is felnőnek a feladathoz, a gyártás felpörgetése akkor is soha nem látott terhet ró a Teslára. A cégvezetőre álmatlan éjszakák sora vár. Úgy tűnik azonban, hogy legalábbis erre felkészült.
Az újságíróknak elárulta, hogy íróasztalát a vállalat gyártócsarnokába vitette és nem minden este megy haza a munkából. Van egy hálózsákja az egyik tárgyalóban, nem messze attól a helytől, ahol az autók készülnek, és ezt hálózsákot gyakran használja. A MarketWatch cikkírója szerint ahhoz, hogy aligha teljesíthető ígéretét betartsa, igencsak sűrűn kellene bent aludnia munkahelyén.